Pàgines

divendres, 9 de maig del 2014

si és que hi han cases d'algú

Vet aqui un altre cas de "vale por ..."

En aquest cas, "vale por un buff con la letra de una canción o un poema", per a la Mercè.

Ha arribat just un any després, junt amb el regal d'enguany... coses que passen quan ets jo.

Ha estat un procés llarg i educatiu. I el resultat (en la meva opinió) ha valgut la pena.

He fet un buff amb un bocí de "qualsevol nit pot sortir el sol" d'en Jaume Sisa.

Fins ara sempre que havia fet algo així, havia estat amb lletres de 5 voltes d'alt, amb 2 voltes de separació entre files, si fa no fa.

Aquesta vegada ha estat més complicat.

Primer vaig dibuixar el text a una taula d'excel. Fer tota la tornada era massa, així que en vaig triar un bocí, i vaig pensar que podia ser interessant variar les mides i gruixos de les lletres.

En quant vaig tenir la llana i el esquema m'hi vaig posar. Unes quantes voltes del dret en marró, una del revés per a girar un parell més en marró, i a començar a fer lletres.

S'entortolligava una mica però vaig pensar que al cosir el marge a puesto s'arreglaria. La part de dalt encara cargolava més....... i el vaig desfer... sencer...

Investigant vaig descobrir coses que no sabia.

UNA - que utilitzar una agulla més petita a les voltes d'un color és una bona idea.

DOS - que no hi ha cap remei perfecte per a evitar l'encargolament.

TRES - que de vegades montar els punts pot ser lo més complicat de tota la peça.

Per a paliar l'efecte tràgic del cargolament, vaig seguir aquest tutorial per a montar els punts i fer la trena horitzontal.
També vaig utilitzar unes agulles 0,25mm més petites per a fer les voltes llises. 
El resultat m'agradava més. Quedava tot més uniforme.
A l'hora de tancar, vaig utilitzar un tancament amb icord.
I les vores cargolaven. (caosydestrucciooonnnnn)
Per a igualar tots els punts i donar-li la forma correcta, el vaig posar a remull, i després a assecar ben pla i ben medit. I cargolava. (mascaosidestrucciooonnnnnn)
Així que, vaig decidir forrar-lo.

I ha funcionat!!!

No cargola, segur que així no pica i queda ben bonic.

Ah, si, per estalviar-me maldecaps al canvi de volta, que fent stranded/jacquard/fairisle o com li volgueu dir, sempre porta problemes, vaig fer unes columnes de ratlles que després he tapat amb l'entredós de quadrets.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Printfriendly